Looking For Anything Specific?

Header Ads

एमसीसीबारे धारणा बनाउनुपूर्व बुझ्नुपर्ने कुरा

अमेरिकी सरकारले मिलेनियम च्यालेञ्ज कर्पोरेसन (एमसीसी) मार्फत नेपाललाई दिने प्रस्तावित ५० करोड अमेरिकी डलर (करिब ५५ अर्ब रुपैयाँ) अनुदान अहिले विवादको केन्द्रमा छ । यो अनुदान लिंदा नेपालको सार्वभौमसत्तामा प्रतिकूल असर पर्छ भन्ने तर्क र दाबी गरिएको छ । विवाद सर्वसाधारण स्तरसम्म पुगेको छ ।

एमसीसीबारे धारणा बनाउनुअघि आफ्नो मूल्यमान्यताबारे स्पष्ट हुनुपर्छ । नेपालमा मूलतः दुई प्रकारका राजनीतिक मान्यता छन् । पहिलो, नागरिक स्वतन्त्रता, आर्थिक उदारीकरण र लोकतन्त्र मान्ने । दोस्रो, परिमार्जित कम्युनिज्ममा पुग्न लोकतन्त्र र उदारीकरणलाई उपयोग गर्ने ।

एमसीसी लिने योग्यता
अमेरिकाले सन् २००३ मा एमसीसी ऐन जारी गरेको हो । सो ऐनअनुसार योग्यता पुगेका राष्ट्रले मात्र अनुदान पाउन सक्छन् । अनुदान माग्ने मुलुक गरिब हुनुपर्छ । जनतालाई राजनीतिक र आर्थिक अधिकार दिएको हुनुपर्छ । सुशासन कायम गर्न प्रतिबद्ध हुनुपर्छ । अमेरिकी सुरक्षा नीतिको विरुद्ध नलागेको मुलुक हुनुपर्छ ।

त्यसमध्ये नेपाल गरिब राष्ट्र त पक्का हो । राजनीतिक आर्थिक अधिकार जनतालाई दिएको र सुशासनमा प्रतिबद्धता दस्तावेजमा देखिन्छ । व्यवहारमा नागरिक अधिकार र सुशासनको मात्रामा भने प्रश्न उठ्ने गरेका छन् । यही कारण नेपालले योग्यता हासिल गर्न समय लाग्यो ।

अमेरिकाको सुरक्षाको सन्दर्भमा दुई तहको विदेश नीति हुने राष्ट्रले मात्र एमसीसी अनुदान पाउन सक्छन् । पहिलो अमेरिकाको सुरक्षा नीतिको समर्थक । दोस्रो, असंलग्न परराष्ट्र नीति । अमेरिकी विरुद्ध गठित समूहमा आवद्ध हुने मुलुकले यो अनुदान पाउँदैनन् । नेपाल असंलग्न परराष्ट्र नीति अंगीकार गरेको मुलुक भएका कारण एमसीसी अनुदान पाउन योग्य भएको हो ।

सारांशमा भन्दा अमेरिकाको अर्थ–राजनीतिक मूल्य–मान्यतासँग मिल्ने मूल्यमान्यता स्वीकार गरेका मुलुकले मात्र एमसीसी सहयोग पाउँछन् । एमसीसी सम्झौतामा दुई कुराको सुनिश्चितताका लागि शर्तहरू राखिन्छ । पहिलो, लोकतन्त्र र उदारीकरणको विपरीत हुने गरी राजनीतिक मूल्यमान्यता परिवर्तन गर्न पाइँदैन । दोस्रो, अनुदानबाट सञ्चालन हुने परियोजना तोकिएको समय, लागत र गुणस्तरमा सम्पन्न हुनुपर्छ ।

सम्झौताअनुसार अनुदान लिने मुलुकले सम्झौतापछि सम्झौता कार्यान्वयनलाई असर पर्ने गरी कानुन संशोधन ग¥यो भने सम्झौतालाई कुनै असर पर्दैन किनकि सम्झौता संसदबाट समर्थन वा अनुमोदन गरिएको हुन्छ । सम्बन्धित देशले राजनीतिक मूल्यमान्यता परिवर्तन ग¥यो भने अमेरिकाले सम्झौता बीचमै रद्द गर्न सक्छ ।

अमेरिकी स्वार्थ र नेपालको पोजिसन
अमेरिकाले एमसीसी कम्प्याक्ट सम्झौता गर्नु अघिदेखि नै नेपाललाई आफ्नो सुरक्षा नीतिको समर्थक र सहयोगी बन्न अनुरोध गर्दै आएको छ । नेपालले त्यसो गर्न असमर्थ रहेको बताउँदै आएको छ ।

एमसीसी कम्प्याक्ट सम्झौता नेपालले स्वीकार गर्दैमा नेपाल अमेरिकाको इण्डो प्यासिफिक रणनीति (आईपीएस) मा सहकार्य गर्ने मुलुक बन्ने होइन । त्यसका लागि अमेरिका र नेपालले छुट्टै सम्झौतामा हस्ताक्षर गर्नुपर्छ ।

अमेरिकी रक्षा मन्त्रालयका प्रतिवेदनहरूमा आईपीएस कार्यान्वयनको सन्दर्भमा नेपालमा एमसीसी सम्झौता अघि बढेको विषयलाई प्रगतिको रूपमा उल्लेख गरिएको छ । यसको आधारमा एमसीसी सम्झौता गर्नु भनेको आईपीएसमा प्रवेश गर्नु हो भन्ने अर्थ सही हुँदैन ।

नेपाललाई चीन, भारत, रूस, जापानलगायत धेरै देशले सहायता दिएका छन् । त्यस सम्बन्धमा उनीहरूका विभिन्न एजेन्सीले कहाँ के के लेखेका छन्, हामीलाई थाहा नहुन सक्छ । हामीलाई हामीले हस्ताक्षर गरेका दफामा उल्लेखित विषयमा मात्र सम्बन्ध हुने हो ।

नेपाल जस्ता मुलुकलाई आईपीएसमा आवद्ध गराउन सक्नु अमेरिकी रक्षा मन्त्रालयका क्याडरहरूको सफलता मानिन्छ । त्यसैले यसतर्फ हामीले प्रगति गरेका छौं भनेर उनीहरूले दावी गर्नु अनौठो कुरा भएन । हामीसँग नभएको सहमति, सम्झौता भएको भनेर अमेरिकाले भ्रम सिर्जना गर्न खोजेको छ भने हामीले आपत्ति जनाउनुपर्छ ।

एमसीसी के होइन ?
एमसीसी विशुद्ध विकास सहायता सम्झौता मात्र होइन । सबै गरिब मुलुकले यो अनुदान पाउँदैनन् । लोकतन्त्र र उदारीकरणका मूल्य मान्यता आत्मसात् गर्ने राष्ट्रले मात्र यो अनुदान पाउने हुन् । त्यसैले यो राजनीतिक र विकास संयुक्त सम्झौता हो ।

अन्य दातृ मुलुकले सहायतासम्बन्धी ऐन र सहायता सम्झौतामा स्पष्ट रूपमा राजनीतिक मूल्यमान्यता उल्लेख गरेका हुँदैनन् । नेगोसिएसनका क्रममा भने प्रायः सबै दाताले यो मुद्दा उठाउँछन् । त्यसैले थोरबहुत सबै सहायता सम्झौतामा केही न केही राजनीति घुसेको हुन्छ ।

विश्व बैंक र एशियाली विकास बैंकले सहायता दिंदा पनि आर्थिक उदारीकरणका शर्त राखेका हुन्छन् । पहिले यो यो ऐनमा आर्थिक उदारीकरणका मान्यतालाई समावेश गर, यी यी संस्थानहरूलाई यसरी निजीकरण गर अनि बल्ल सहायता सम्झौता हुन्छ भनेर समेत शर्त राख्ने गर्छन् ।

कसले विरोध गर्ने
असंलग्न परराष्ट्र नीति अँगालेर हामी अघि बढ्न सक्दैनौं, अमेरिकी पक्षधर बन्नुपर्छ भन्ने सोच राख्ने मानिसहरूले एमसीसीलाई स्वागत गर्नैपर्छ । असंलग्न परराष्ट्र नीतिमै अडिनुपर्छ भन्नेले एमसीसीको विरोध गर्नु पर्दैन । अमेरिका विरोधी मुलुकको समूहमा आवद्ध हुनुपर्छ भन्नेले एमसीसीको विरोध गर्नुपर्छ ।

अमेरिकी अर्थ–राजनीतिक मूल्यमान्यतालाई स्वीकार गर्ने मानिसहरूले यसको विरोध गर्नु पर्दैन । जसको सिद्धान्त आर्थिक उदारीकरण होइन, बाध्यतावश स्वीकार गरेका छन्, उनीहरूले सकेसम्म एमसीसीको विरोध नै गर्ने हो । नसके बाध्यतावश स्वीकार गर्ने हो ।

हाम्रो संविधानमा समाजवाद उन्मुख राज्य भनेर उल्लेख गरिएको छ । संविधानको मूल मर्म यही हो भन्ने हो भने एमसीसी नेपालको संविधान प्रतिकूल देखिन्छ । तथापि संविधानका धेरै व्यवस्था उदारीकरणको पक्षमा छन् । धेरै कानुन पनि उदारीकरणका सिद्धान्तमै आधारित छन् ।

निष्कर्ष
उदारीकरणका मूल्यमान्यतामा सहीछाप गरेर विदेशी सहयोग लिनु संविधान विपरीत हो भनेर मान्ने हो भने एमसीसी मात्र होइन, अन्य सहायतामा पनि पुनर्विचार गर्नुपर्छ । आर्थिक उदारीकरण मान्दैनौं भन्ने हो भने हामीलाई जापान, जर्मनी, बेलायत, यूरोपियन युनियन, विश्व बैंक र एशियाली विकास बैंकबाट अहिले जस्तो सहायता प्राप्त हुन्छ होला ?

कम्युनिस्ट नेताहरूले दातासँग एकथरी र कार्यकर्तासँग अर्कोथरी कुरा गर्दै आएको पाइन्छ । प्रायः सबै वैदेशिक सहायता उदारवादलाई स्वीकार गर्छौं भनेरै प्राप्त भएका छन् । अन्यको तुलनामा एमसीसी पारदर्शी र स्पष्ट शर्तसहितको वैदेशिक सहायता संयन्त्र हो । अमेरिकाको विरोध गरेरै स्थापित भएका दलहरूका लागि दुईथरी कुरा गर्न अहिले अलि बढी कठिन भएको मात्र हो ।



source https://www.onlinekhabar.com/2022/02/1085718

Post a Comment

0 Comments